Od svog nastanka 1937. godine, pa sve do danas, „Toyota“ je postala jedna od najvećih kompanija na planeti, ali i najveći svetski proizvođač automobila. Čak i ukoliko niste vlasnik nekog od „Toyotinih“ modela, zasigurno ste primetili da mnogi hvale izdržljivost i pouzdanost ovih automobila.
Iako je "Toyota" brend prepoznatljiv na svim kontinentima, postoje određene činjenice o ovoj kompaniji koje mogu iznenaditi čak i najveće ljubitelje njihovih četvorotočkaša. U nastavku vam donosimo neke od njih.
Počeci u tekstilnoj industriji
Mnogima je nepoznato da su sami počeci „Toyote“ zapravo nastali u tekstilnoj industriji, a kompanija je svojevremeno proizvodila automatske šivaće mašine. Njihovom prodajom „Toyota“ je stekla dovoljno kapitala za pokretanje proizvodnje u auto industriji.
Prvobitni naziv kompanije bio je „Toyoda“
„Toyota Motor Corporation“ je kompanija u vlasništvu japanske porodice Toyoda, pa je shodno tome tako glasio i prvobitni naziv kompanije. Do promene naziva je došlo pre svega iz praktičnih razloga. Naime, na japanskom „Katakana“ pismu „Toyota“ se ispisuje jednostavnije - sa samo osam poteza, a uz to osmica se u kulturi Dalekog istoka smatra brojem koji donosi sreću.
Rat je „Toyotu“ spasio bankrota
Interesantno je da je 1950. godine ova kompanija bila na ivici bankrota, a da je propasti spasio ni manje ni više nego – Korejski rat. Nakon što je američka vojska naručila više hiljada vozila za svoje potrebe tokom prisustva na korejskom poluostrvu, fabrika je ponovo „stala na noge“ te je brzo usledio i finansijski oporavak.
Najprodavaniji model - Toyota Corolla
„Toyota“ je vlasnik najprodavanijeg modela automobila svih vremena. Statistike kažu da je od 1966. godine pa sve do danas prodato više od 45 miliona primeraka modela „Toyota Corolla“, što znači da na svakih 27 sekundi neko kupi upravo ovaj automobil. Poznavaoci prilika kažu da ovo nije iznenađujuće budući da se radi o jednom od najpristupačnijih i najpouzdanijih automobila na putu, a veliki broj vozača ga smatra savršenim za potrebe svakodnevne vožnje.
Popularizacija brenda kroz sport
„Toyota“ je i prvi japanski proizvođač automobila koji je uzeo učešće u sportskim trkama. Bilo je to 1957. godine, na tradicionalnom australijskom Round Rally-u koji se održavao od 1953. do 1998. godine. Osim toga, od 2002. pa do 2009. godine „Toyota“ je nastupala u Formuli 1, a takođe je ušla u istoriju kao prvi pobednik trke automobilom na hibridni pogon.